“Życie jest matematyką” – projekt grantowy

Od 15 września w Naszej Szkole rozpoczyna się realizacja projektu grantowego, który dofinansowała Fundacja mBanku.

Projekt p.n. „Życie jest matematyką” jest skierowany do uczniów klas IV-VI, ale działania projektowe pośrednio obejmują także: pozostałych uczniów Szkoły, rodziców/opiekunów, nauczycieli i pracowników Szkoły, uczniów i nauczycieli innych szkół w gminie, społeczność lokalną i gminną.

Myślą przewodnią projektu jest ukazanie wszechobecności matematyki w życiu codziennym oraz uświadomienie uczniom, że nie opiera się ona tylko na przyswajaniu definicji i wzorów oraz rozwiązywaniu typowych zadań, ale można ją znaleźć nawet tam, gdzie się jej na pierwszy rzut oka nie spodziewamy. Jednym słowem matematyka jest wszędzie, może być naprawdę fascynująca, a świat bez matematyki nie miałby racji bytu.

Zachęcamy uczniów klas IV-VI do zapoznania się ze szczegółowym planem działań i do udziału
w projekcie. Na uczestników czekają m.in. ciekawe zajęcia i warsztaty, wieczór gier, gra terenowa, konkursy z nagrodami (uczestnik może uczestniczyć w jednej lub kilku wybranych przez siebie formach działania).

Zapisy i szczegółowe informacje u nauczycieli matematyki.

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

WRZESIEŃ• Działania promocyjne.

• GRA TERENOWA – „Prosto do celu” (3 godz.) – matematyczna gra terenowa w drużynach dwuosobowych np. uczeń – rodzic/opiekun, uczeń-rodzeństwo.
PAŹDZIERNIK• „Symetria w naturze i architekturze” (4 godz.) – poszukiwanie symetrii w naturze, w dziełach sztuki, w budowlach oraz tworzenie własnych dzieł.

 • „Kuchenne rewolucje matematyczne” (5 godz.) – zajęcia w kuchni szkolnej, warsztaty kulinarne  w lokalu gastronomicznym, spotkanie z lokalnym przedsiębiorcą.
LISTOPAD• „Drugie życie” – szkolny konkurs na wykonanie EkoGry matematycznej z surowców wtórnych, wieczór gier planszowych dla uczniów, rodziców i nauczycieli.             

•  „Zrób sobie bryłkę” – gminny konkurs i zajęcia dla uczniów dotyczące modelowania wielościanów z papieru.   
LISTOPAD/GRUDZIEŃ• „Chwila prawdy” –  przygotowanie ankiety n.t. przydatności matematyki w życiu codziennym, zbieranie i opracowywanie danych przy wykorzystaniu technik informatycznych.
GRUDZIEŃ• Podsumowanie projektu.